maandag 4 februari 2013

Dag 8 Fruit tijdens een dagje Leiden

Vandaag ging ik op bezoek bij mijn nichtje Hanne. Ze woont en studeert in Leiden. Superleuk om haar eens in haar woonomgeving op te zoeken. Maar...hoe ga ik dat doen met mijn Twee Dingen?!





Geen nood. In de trein verdiep ik me in het nieuwste boek van voedingsgoeroe Amber Albarda "Amber Albarda beantwoord vragen". Het is het eerste voedingsboek wat ik sinds lange tijd lees. Voorheen had ik nauwelijks interesse. Nu denk je misschien? Hé, het lezen van een boek over gezonde voeding is toch niet hetzelfde als gezonde voeding tot je nemen? Inderdaad. Zijn twee verschillen zaken. En daarom had ik een bakje met gezonde itempjes bij me: Gedroogde abrikozen en walnoten. Echt een smaakvol en voedzaam tussendoortje. Ik koop beide op de markt, bij onze fijne bio-kraam.



Hanne en ik doken al snel de Bagels & Beans in en hebben daar heerlijk zitten kletsen, over het leven, over haken (onze gezamenlijke hobby) en over wat het nut is van een gat in een broodje.
Het was een makkie om aan mijn Tweede Ding te komen: ze hadden er heerlijke sapjes. Wij kozen voor het 'alles-in-één-sapje" wat vol zat met fruit en vitamine: vers van de pers.



Toen we later Hanne's kamer aandeden liet ze me zien dat fruit een rol speelt in haar leven. Is het niet geweldig? Vintage & fruit gecombineerd in een stijlvolle blikvanger. 

Dank je wel, Hanne, voor de gezellige dag!


3 opmerkingen:

  1. Gezond is niet perse saai, zo blijkt wel.
    Nadeel van die sapjes is dat ik ze te snel naar binnen klok omdat ze zo lekker zijn, haha.
    Ik heb een klein beetje reclame voor je gemaakt op mijn blog.
    Nog een tip voor gezond broodbeleg: avocado. Dat al eens geprobeerd? Als je niet teveel neemt, want het is natuurlijk wel calorierijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geniet van je nieuwe blog, en ga het ook zeker volgen. Ik probeer zelf zo gezond mogelijk te eten, en dat lukt mij redelijk.

      Wat betreft de avocado, een klein beetje aromat erover, heerlijk!

      Groet Petra

      Verwijderen
  2. het nut van het gat in een broodje is dat het beter rijst in de oven, heb ik me laten vertellen. Leuk blog, ga ik volgen!
    groetjes,
    yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier was!