maandag 21 januari 2013

Dag 6 Vrijdag marktdag

Vanochtend ging ik vroeg naar de markt en kocht een tas vol groenten en fruit.




De markt is een grote hulp om gezond eten betaalbaar te maken. Dat is een ding wat zeker is.
Bij de bio-kraam haalde ik maar meteen een nieuw potje Tahin gehaald en wat denk je? Ze hadden ook amandel-pasta. Nou die kan dan mooi in de shake met de bananen en de spinazie.

 


Thuisgekomen realiseer ik me hoe moe ik ben, na een niet zo'n beste nacht. Dus zoek ik in mijn sappenboek bij het hoofdstuk 'ziekten en kwaaltjes van a tot z' onder 'moeheid. Ah, daar bestaat dus een remedie voor, en alle spullen die je daarvoor nodig hebt zitten in de schaal op de foto.




En, het smaakt best redelijk.



En voelt gezond. Ik ga even zitten wachten tot mijn moeheid wegtrekt maar... ja zeg, ik voel me toch best verkwikt. Houden we erin, dit elixer.



Tot slot eet ik als bammetje een harinkje op brood. Ik ben me aan het bekwamen in 'gezond broodbeleg'. En dit is er weer één die aan mijn nieuwe lijstje kan worden toegevoegd.

De eerste week zit erop. Gaat dit werken? Ik merk dat gezond eten tijd kost en effort. Maar het levert ook wat op. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier was!