woensdag 16 januari 2013

Dag 3 Ik ben nog niet gestopt!!

Ben ik al gestopt? Nee! Ik ben nog niet gestopt! Meestal gooi ik op dag drie de handdoek in de ring met dit soort nieuwe voedsel-initiatieven, maar wat denk je? Mijn motivatie neemt toe! Het voelt ZO fijn om gezond te eten. En, ik begin de smaken te waarderen. Wat een onverwacht geluk.

Daarom ga ik vandaag van de lunch een succes maken; middels een lekkere en gezonde salade. Frits eet mee, dus kunnen we er mooi allebei van profiteren. Maar omdat ik grootse plannen heb om ergens vandaag een bananen-spinazie-smoothie te maken, moet ik nu eerst mijn warme huisje uit om eens grondig de AH groente-schappen af te struinen.




Ik ben er weer. Bij de AH kwam ik tot de conclusie dat gezond eten een prijskaartje heeft. Au. Toch verwacht ik in dit jaar tot slimmere inzichten te komen op dit vlak. Er moet vast een weg zijn om handiger in te kopen, en die weg hoop ik te vinden!

Intussen roosteren in de oven wat ingrediënten voor in de salade. Het ruikt goed. Ook dit keer weer op lage temperatuur; op 130 graden roostert het prima, want voor in zo'n salade hoeft het niet super zacht te worden. Het is meer dat de smaken intenser worden. In 30 minuten is het ready.



Prima salade zo: rucola, paprika, uitjes, stukjes komkommer, geitenkaas. Te gezond eigenlijk.
Dressing bestond uit 3 delen olijfolie, 1 deel balsamicoazijn, peper, minibeetje zout, en de inhoud van de knoflookjes uit de oven.


Smakelijks!




Het is leuk hoor zo'n gezonde lunch, maar na een uur knort mijn maag weer. In mijn zucht naar healthy food-successen beleg ik snel een boterham op de meest gezonde manier die ik kan bedenken. En LEKKER dat het is!! Waarom kom ik hier nu pas op?!



De dag vliegt voorbij, dus de spinazie-bananen-shake schuif ik een dagje door. Nog net voor het eten is er gelegenheid voor het wortel & appel-drankje. Geroutineerd maak ik het klaar, ik begin me al helemaal thuis te voelen in de buurt van de sapcentrifuge.



Kijk, en zie hier de reden waarom de meeste mensen afhaken qua sappen maken. Het IS ook een crime. Maar hé, ik verwacht hierin een groeiproces. Er moet een punt kunnen komen dat ik gedachteloos en neuriënd mijn afwasje doe nadat ik een sapje heb gemaakt.

 

Aan het einde van de dag is er een kopje koffie voor nodig om mezelf te trakteren op het succes van alweer een geslaagde dag op mijn nieuw ingeslagen weg. Het mocht eigenlijk niet (ik kan er volstrekt niet tegen 's avonds) maar het moest even - bij wijze van tegenwicht.

1 opmerking:

  1. Ha Nelleke, met een blender is schoonmaken peanuts. Je gooit een halve biet in stukjes gesneden, wat biologisch pruimensap, een handvol spinazie en een paar stengels bleekselderij in de blender en laat hem eerst zacht, daarna steeds harder draaien. Heerlijk romige smoothie met alle stoffen en vezels er nog in. En weet je wat zo makkelijk is? Je spoelt de blender met water schoon. Je vult hem met een laag water. Laat hem even 'hoog' draaien en schoon is ie!
    Leuk om je stukken te lezen. Ik ben ook al door ons eerste gesprekje dagelijks met groenten en fruit in de weer. Jummie!!
    Groeten en veel kook/eetplezier van Dymph

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier was!